Verlopen reisdocumenten? Wij zorgen ervoor dat u ontspannen de paspoortpiek ontvangt!

Na de huidige reisdocumentendip, van 2019 tot en met 2023, gaan gemeenten vanaf het eerste kwartaal van 2024 de effecten merken van de nieuwe cyclus die is ontstaan door invoering van de langere geldigheidsduur van paspoorten en identiteitskaarten. Deze piek duurt tot 2029. 

De aanstaande hausse is het gevolg van in 2014 gewijzigde regels: tot die tijd waren paspoorten en ID-kaarten vijf jaar geldig, maar destijds is de geldigheidsduur opgerekt naar tien jaar. De afgelopen vijf jaar waren er dus minder nieuwe passen nodig, maar dit jaar zal de eerste lichting van de langer geldige reisdocumenten verlopen. 

Op basis van een upload van de betreffende databestanden via ons klantportaal Dboxx óf met onze virtuele printdriver CTRL-P worden de herinneringsbrieven eenvoudig en snel verwerkt als poststuk of eventueel digitaal afgeleverd in de Berichtenbox van MijnOverheid 

We ontzorgen u in het gehele traject en een volume van een paar duizend is voor ons geen enkel probleem. De documenten worden volledig in de huisstijl van de gemeente in kleur geprint, daarna gecouverteerd in de C5 vensterenveloppe en ter post bezorgd. De digitale documenten via de Berichtenbox kunnen via de universele koppeling op elk gewenste dag en tijdstip worden afgeleverd. Hierdoor bespaart u op de portokosten en hanteert u een veel duurzamere oplossing.  

In de brieven kunnen we toegevoegde waarde creëren zoals het plaatsen van een QR-code (ook klikbaar voor de digitale documenten) die verwijst naar uw website om de afspraak te maken. Hiermee ontlast u uw medewerkers!  

Kortom, laat deze piek niet tot stress leiden op de afdeling Burgerzaken want het verwerken van alle aanvragen kost de medewerkers al genoeg tijd. Maak een afspraak met uw accountmanager of stuur een e-mail naar info@datab.nl 

Neem contact met ons op en we gaan het regelen! 

Terug naar overzicht