Persoonlijke klantcommunicatie in 3 stappen

Persoonlijke klantcommunicatie in 3 stappen

 Je kunt op diverse manieren met klanten communiceren maar welke wijze is het meest effectief?  Hoewel massacommunicatie nog steeds wordt toegepast, denk maar aan alle reclamefolders in je brievenbus of commercials op televisie, wordt hier steeds meer van afgeweken. Behalve dat er vaak geen budget voor is, is het ook gericht op de grote groep. Hoe krijg je de aandacht van jouw klant? Met de juiste mix van persoonlijke communicatie in deze 3 stappen.

Stap 1. De juiste kanaalstrategie
Bereik jouw klanten op een persoonlijke manier met de juiste kanaalstrategie.
De offline en online wereld lopen in elkaar over. Hierdoor kun je via allerlei kanalen communiceren met klanten. Met een omnichannel strategie communiceer je persoonlijk met klanten via gewenste kanalen die goed op elkaar zijn afgestemd. Omnichannel kun je zien als een vernieuwde variant op multichannel. Omnichannel zorgt voor een naadloze klantervaring op ieder contactpunt. Deze prettige en persoonlijke wijze van communiceren verhoogt de klanttevredenheid. Meer weten over de omnichannel strategie van Data B. Mailservice? Lees hier er meer over.

Stap 2. Laagdrempelig
Zorg dat de klant gemakkelijk contact kan opnemen, bijvoorbeeld via chat, telefoon of mail. Maak het contactmoment zo persoonlijk mogelijk. Misschien heeft de klant nog een bedrag openstaan van €100 maar betaalt dit liever in termijnen? Geen enkel probleem, verstuur tijdens het telefoongesprek met de klant, een betaalverzoekje met het gewenste bedrag per sms of mail. Op deze manier hou je het contact persoonlijk en het sluit aan op de behoefte van de klant.

Stap 3. Documenten persoonlijk opmaken
Het persoonlijk opmaken van documenten of enveloppen vergroot de herkenbaarheid van jouw organisatie en daarmee het vertrouwen bij de ontvanger. Bovendien door documenten persoonlijk op te maken ontvangt de klant alleen informatie die relevant is en des te meer je de aandacht trekt. Zo kun je bij Data B. Mailservice de envelop afdrukken met jouw logo en boodschap. De fysieke en online aanwezigheid van jou als organisatie, met overal dezelfde huisstijl, creëert vertrouwen en verhoogt het gevoel van veilige betrouwbare communicatie.

Wil je hier meer over weten? Plan vrijblijvend een adviesgesprek in of neem contact op met een van onze adviseurs via verkoop@datab.nl. Liever een fysieke kennissessie over deze onderwerpen? Kom dan naar beurs Corporatieplein op donderdag 23 september in Houten.

Plan adviesgesprek

Terug naar overzicht