WLIM_logo_RGB_moederMet Data B. Mailservice: Huurders van acceptgiro naar digitale betaal- of incassomail

Hoe maak je het huurders én medewerkers zo gemakkelijk mogelijk? Huurders bereiken via het gewenste kanaal, op een duurzame manier. Dat is wat woningcorporatie Wonen Limburg belangrijk vindt. Data B. Mailservice ging voor Wonen Limburg aan de slag. 

Hoewel de acceptgiro jaren geleden een prima manier van betalen was, is het tegenwoordig veel minder populair.  Het doen van een betaling heeft ook voor huurders van Wonen Limburg een verandering doorgemaakt. Huurders gaan graag voor gemak, zoals het scannen van een QR-code om een betaling te doen. “Voor huurders maken we het nu een stuk gemakkelijker” aldus Ellen Bouten van Wonen Limburg.

Een groep huurders van Wonen Limburg maakte nog gebruik van acceptgiro. Hoe zet je dit over naar digitaal en schaf je acceptgiro’s af? Data B. Mailservice hielp en begeleidde de woningcorporatie om deze acceptgiro’s over te zetten naar digitale betaal- en incassomail. 

Bij de start van dit project adviseerden wij samen met Wonen Limburg huurders over digitale betaalmethodes om draagvlak te creëren. Deze groep huurders is benaderd met een fysieke brief over de toekomstige mogelijkheden met als toevoeging een QR-code voor digitale incassomachtiging. Dit kon ook via fysieke machtiging om op deze manier, via beide kanalen zoveel mogelijk machtigingen te ontvangen.  

Werkte dit? “Jazeker” zegt Ben Knollema, accountmanager bij Data B. Mailservice. “We zijn hierna gestart met het uitsturen van een betaal- en incassomail zodat huurders makkelijk, snel en veilig de huur in één keer overmaakten via iDEAL. Ook de optie digitale incasso boden we aan. In dit startende stadium maar ook zeker hierna, is ons communicatieplatform DBOXX zo prettig. Hierin kun je de volledige rapportage zoals de status van betalingen overzichtelijk volgen.” Knollema vervolgt, “de betaaloplossing iDEAL wordt verder doorgevoerd richting invordering om ook de documentstroom Herinneringen te voorzien van een QR-code zodat de huurder continu deze betaalwijze gaat hanteren.”

Wat als de huurder een betalingsachterstand heeft? Data B. Mailservice geeft medewerkers van Wonen Limburg ook de mogelijkheid om directe betaal- en incassoverzoeken te sturen via mail of SMS tijdens het telefoongesprek met de huurder. En ook dit betalingsproces is volledig te volgen via ons platform Pingl.

Mevrouw Bouten van Wonen Limburg ervaart vele voordelen: “Nu Rabobank en Data B. ook digitale automatische incasso aanbieden besparen we veel tijd. Bovendien vinden wij duurzaamheid belangrijk en op deze manier verspillen we geen papier.” 

Wil je meer weten? Neem vrijblijvend contact op: 

Plan adviesgesprek