E-mail

Social media wordt weliswaar steeds belangrijker in de communicatiemix, maar e-mail is nog steeds het meest effectieve directe online communicatiemiddel. Met goede e-mailmarketing kun je de ontvanger op exact het juiste moment informeren over een product of dienst. Hierdoor stimuleer je ook direct het gebruik of de verkoop ervan en verhoogt het de klantentevredenheid. Via e-mail kun je naast massacommunicatie ook gebruik maken van gepersonaliseerde content.

E-mailmarketing heeft daarnaast een snelle ROI (terugverdientijd): relatief lage investering, groot bereik, direct effect.
Je bereikt dus heel gericht de juiste doelgroep, met relevante informatie. Tegen relatief lage kosten.

Ontwikkeling en verzending

De specialisten van Data B. kunnen u op basis van hun kennis en ervaring goed adviseren over de beste inzet van e-mail als onderdeel van uw kanaalstrategie. Wij beschikken over de juiste tools om de uitgaande digitale documentenstroom voor onze klanten te verzorgen.
Onze professionele ontwikkelaars ontwerpen en bouwen uw e-mailuitingen in huis. Het verzenden gaat via ons eigen systeem en daarbij monitoren wij continue de voortgang. Wij rapporteren aan u de uiteindelijke resultaten van uw e-mailcampagne.

Testen

Er is geen kanaal waarin je uitgebreider kunt testen, data verder kunt automatiseren en personaliseren dan in e-mailmarketing. Iedere te verzenden e-mail kan uniek zijn. Denk hierbij aan de mogelijkheden om diversiteit in de onderwerp-regels aan te brengen, gepersonaliseerde content toe te passen, de frequentie van verzending of het tijdstip en de dag van verzenden te laten verschillen. De mogelijkheden zijn eindeloos.

De resultaten zijn meetbaar

Na het verzenden van een e-mail kan de afzender de campagne exact monitoren. Daardoor is nauwkeurig vast te stellen of een e-mail effectief is of niet. Zo is inzichtelijk te maken wie de e-mail heeft ontvangen, hoe vaak een mail is geopend en of de ontvanger bijvoorbeeld heeft doorgeklikt naar een website.

Betaalmail als betaaloplossing

Data B. biedt u ook de mogelijkheid om e-mail in te zetten als betaaloplossing in uw financiële proces. Wij kunnen voor u een betaalverzoek per mail verzenden ter ondersteuning of vervanging van een fysieke factuur, herinnering, aanmaning, prolongatie, belastingaanslag, etc.

Alles in één handig overzicht

De door Data B. verzonden betaalmails zijn intelligent en meetbaar. Dit betekent dat u altijd inzicht heeft in de status van de verzonden betaalmails. U krijgt toegang tot ons handige dashboard waarin exact te zien is wie een betaalmail hebben ontvangen, welke ontvangers de mail geopend en betaald hebben. U kunt zelfs inzoomen op een specifieke transactie en de ontvangen betalingen kunnen vervolgens (automatisch) worden ingelezen in uw administratieve pakket.
De ervaring leert ons dat het gebruik van betaalmail leidt tot positieve verandering in betaalgedrag. De ontvangers kunnen via betaalmail hun factuur eenvoudig, snel en overzichtelijk betalen.

Direct Contact

Daarnaast bieden wij de gebruikers van onze betaalmail de mogelijkheid om zelf via een eenvoudige webapplicatie, bijvoorbeeld tijdens een telefoongesprek met een klant, een betaalmail of -SMS te maken en verzenden. De betaalstatus van deze zogenaamde Direct Contact-betaalmails kan vervolgens ‘realtime’ gevolgd worden.

Kostenverlaging

De inzet van betaalmail zorgt bij de afzenders tot lagere kosten door meer efficiëntie in het verwerkingsproces, minder administratieve rompslomp en voorkoming van fouten.

Tot slot levert het gebruik van vooruitstrevende technologieën een actieve bijdrage aan de serviceverbetering tussen dienstverlener en klant. Daarnaast zorgt de inzet van een veilige betaalmethodiek tot aanzienlijke imagoverbetering en stijging van de klantentevredenheid.