Digitale betaaloplossingen

Op het moment dat u aan uw klanten of burgers vraagt om een betaling te doen, dan wilt u er zeker van zijn dat de betaaloplossing die u aanbiedt foutloos, veilig en betrouwbaar is. Data B. Mailservice B.V. heeft diverse (digitale) betaaloplossingen ontwikkeld.

Betaallink

Met een betaallink kunt u uw klant of burger gemakkelijk en veilig laten betalen. Deze dienst van Data B. Mailservice B.V. bestaat uit een link, die naar de klant gestuurd kan worden via zowel fysieke als digitale post en waarmee de klant of burger direct kan betalen. Zo kunt u bijvoorbeeld een document door Data B. Mailservice B.V. laten klaarzetten in de Berichtenbox van MijnOverheid of in uw persoonlijke variant van het Digitaal Archief. Door op de betaallink in het document te klikken, komt de klant of burger direct terecht in de iDeal-omgeving. Door de juiste bank te selecteren en bijbehorende bankgegevens in te vullen, doorloopt uw klant vervolgens het reguliere iDeal-proces.
Verstuurt u de factuur fysiek per post, dan is het ook mogelijk om een betaallink op te nemen in uw correspondentie. In dat geval plaatsen wij een QR-code op het fysieke document, die de ontvanger kan scannen met zijn of haar smartphone of tablet. De QR-code bevat een link naar dezelfde omgeving als in de digitale variant van de betaallink.


Interesse in de betaallink oplossing van Data B. Mailservice B.V.?


Neem contact op!


Digitale automatische incassomachtiging

Wanneer u periodiek facturen of belastingaanslagen naar uw klant of burger stuurt, dan is een machtiging voor het automatisch incasseren van het bedrag een prettige oplossing. De klant of burger hoeft immers geen actie te ondernemen en u bent verzekerd van een tijdige betaling (mits er voldoende saldo op de rekening van de klant/burger staat).

Om een automatische incasso te mogen uitvoeren, heeft u als organisatie een incassomachtiging nodig van de klant of burger bij wie u het bedrag wilt incasseren. Dit kan fysiek, door een papieren incassomachtiging in te laten vullen, maar ook digitaal. Hoewel veel organisaties hun klant vragen een vinkje aan te zetten, een iDEAL-betaling van € 0,01 te doen of een sms-code in te voeren, zijn deze digitale oplossingen niet rechtsgeldig. Als u gebruikmaakt van een van deze ‘machtigingsvormen’ , kan uw klant, tot 13 maanden na afschrijving, het geïncasseerde bedrag terugvorderen via een zogeheten MOI-procedure (melding onterechte incasso).

De enige correcte wijze voor het verkrijgen van een digitale incassomachtiging van uw klant of burger, is Digitaal Incassomachtigen. Met deze digitale betaaloplossing kan uw klant tot maximaal acht weken na afschrijving (in plaats van 13 maanden) een storneringsverzoek indienen.
U kunt bij Data B. Mailservice B.V. terecht voor de betaaloplossing Digitale Incassomachtiging. Door een speciale link toe te voegen in de communicatie met uw klant of burger, zowel in de fysieke als de digitale correspondentie, zorgen wij ervoor dat u uw digitale incassomachtigingen op een rechtsgeldige en correcte manier geregeld heeft. Door op de desbetreffende link in de correspondentie te klikken en vervolgens te kiezen voor de optie ‘Incassomachtigen via uw bank’, kan de klant of burger een incassomachtiging aan u afgeven. De klant of burger ziet in zijn persoonlijke omgeving van internetbankier de machtigingsgegevens en hoeft de machtiging alleen nog goed te keuren.
Meer weten over Digitaal Incassomachtigen? De specialisten van Data B. Mailservice B.V. adviseren u graag vrijblijvend.

 

Neem contact op!