BurgerLoket
Herkent u dit?
Communiceren met de inwoners van de gemeente op een efficiënte en veilige manier? Burgers de mogelijkheid geven om online documenten te bekijken of formulieren in te vullen?
Ons BurgerLoket en de bijbehorende app ondersteunen op eenvoudige en digitale wijze in de communicatie naar burgers/inwoners. Deze oplossing is digitaal toegankelijk volgens de Wet voor Digitale toegankelijkheid, zodat deze voor iedereen beschikbaar is.
BurgerLoket webapplicatie
Het BurgerLoket kan gebruikt worden door inwoners van gemeenten voor het inzien van documenten. Daarnaast is het ook mogelijk om burgers de kans te geven om aanvragen in te dienen of om bezwaarschriften te maken tegen gemeentelijke beslissingen. Ons BurgerLoket heeft de hoogste haalbare score behaald voor digitale toegankelijkheid, namelijk een A+! We voldoen hiermee aan alle 50 toetsingscriteria van de WACG 2.1.
Hoe werkt het?
Als gemeente verstuur je documenten aan ons en wij zorgen dat deze afgeleverd worden aan de burger. Deze documenten worden opgeslagen in ons Digitaal archief. De webapplicatie BurgerLoket maakt gebruik van SAML connectie voor een veilige DigiD-inlog.
Nadat de burger is ingelogd, kan deze:
- Documenten inzien en downloaden
- Een bezwaar indienen of aanvragen doen volgens een gebruiksvriendelijk stappenplan en vraagt om de benodigde informatie.
- Na het indienen van een bezwaar of aanvraag ontvangt de burger een bevestigingsmail.
De bezwaren zijn direct inzichtelijk voor jullie in het klantportaal DBoxx waarin de medewerkers van de betreffende gemeente middels een account de documenten kunnen inzien en behandelen.
De voordelen
- 100 % digitale toegankelijkheid voor iedereen;
- Veilig inloggen met DigiD;
- Eenvoudige en overzichtelijke gebruikersinterface voor klant en burgers;
- Ondersteunt volledige digitale communicatie, waardoor tijd en kosten worden bespaard.
Meer weten?
Download de flyer BurgerLoket of neem contact met ons op. Mail of bel met uw accountmanager Ben Knollema, Evert Wieringa of Harm-Jan Gils.